تلفن ثابت ابری

تلفن ثابت ابری چیست؟

ارائه خدمات تلفنی دیگر از انحصار مستقیم مخابرات خارج شده و الان شرکت های ارائه دهنده اینترنت (ISP) مانند شرکت آسیاتک وارد حوزه ارائه خدمات تلفنی شده اند. دیگر برای داشتن خط تلفن ثابت نیازی به سیم کشی و ملزومات فیزیکی نیست و میتوانید بر بستر اینترنت (ابری) خط تلفن ثابت داشته باشید که قیمتگذاری خط و هزینه مکالمات ارتباط مستقیم به مخابرات ندارد و همچنین امکانات منحصر به فردی روی این خط تلفن میتوان پیاده سازی کرد.

با توجه به ویژگی ها و امکانات منحصر به فردی که این سرویس دارد ممکن است اسم ها و عناوین مختلفی داشته باشد: تلفن ابری، تلفن مجازی، تلفن اینترنتی، تلفن گویا، سانترال اینترنتی، تلفن ویپ voip اینترنتی و …

خرید تلفن ثابت ابری با شماره استان دلخواه

با توجه به اینکه این امکانات یک سرویس مجازی میباشد پس شما بدون توجه به شهر محل سکونت خود، میتوانید تلفن ثابت مجازی از پیش شماره هر شهر دلخواه دیگر ثبت نام و تهیه کنید. فرض کنید شما ساکن نیشابور خراسان هستید میتوانید تلفن ثابت با پیش شماره ۰۲۱ تهران تهیه کنید. و یا برعکس ساکن تهران هستید ولی تلفن ثابت با پیش شماره ۰۴۱ تبریز تهیه کنید.

این قابلیت برای کسانیکه کسب و کارشان در شهرستان است ولی مایلند خود را بعنوان یک کسب و کار در پایتخت نشان دهند بسیار کاربردی است و براحتی میتوانند خط تلفن ثابت با کد ۰۲۱ تهیه کنند.

امکانات تلفن ثابت مجازی (سرویس هاستد)

۱-منوی صوتی IVR (Interactive Voice Response): همان پیام صوتی خوشامدگویی است. زمانیکه با تلفن ابری شما تماس گرفته می شود این صوت پخش خواهد شد که معمولا معرفی شرکت، اعلام منوها و شماره های داخلی مختلف است و مخاطب با وارد کردن اعداد ۱ الی ۹ یا هر داخلی دیگر به بخش مربوطه دایورت می شود.

۲-داخلی های مختلف: شما میتوانید داخلی های مختلف با اعداد سه رقمی مانند داخلی ۱۰۱ و ۱۰۲ و … تعریف کنید که هر داخلی به شماره تلفن واقعی (تلفن ثابت و یا موبایل و یا حتی تلفن ابری دیگر) دلخواه دایورت شود.

۳-صف تماس و صف انتظار: شما میتوانید چندین صف تماس سه لایه تعریف کنید که مثلا اگر کسی داخلی ۱ را انتخاب کرد و کارمند مربوطه تا ۲۰ثانیه تلفن را پاسخ نداد به داخلی کارمند دوم دایورت شود و اگر دومی هم پاسخ نداد به سومی دایورت شود. ضمنا در این مدت انتظار نوبت مخاطب به وی اعلام میشود که مثلا شما دومین نفر در صف انتظار هستید.

۴-برقراری تماس خروجی: پیش از این سرویس های تلفن مجازی دیگری هم ارائه میشد که فقط یکطرفه دریافت تماس بود ولی الان در سرویس تلفن ثابت ابری علاوه بر تماس ورودی، قابلیت تماس خروجی نیز دارید یعنی میتوانید با شماره ابری خود با هر شماره تلفن واقعی دیگر تماس بگیرید.

۵-گزارشات تماس: گزارش تمامی تماس های در پنل قابل مشاهده و بررسی است

۶-ارسال و دریافت فکس: سرویس تلفن ابری علاوه بر امکانات تماس و مکالمه، امکان ارسال فکس را نیز دارد و میتوانید با شماره تلفن ابری خود اقدام به ارسال و حتی دریافت فکس کنید

در مورد نحوه تنظیمات سرویس هاستد، ویدیوی زیر را مشاهده کنید

هزینه های تلفن اینترنتی

هزینه های این سرویس در ۳ طبقه یا مرحله میباشد.

۱- هزینه خرید و فعالسازی خط: هزینه خط ۱۰۰هزارتومان و فعالسازی ۵۰هزارتومان یعنی جمعا ۱۵۰هزارتومان میباشد که در جشنواره فعلی آسیاتک برای شما ۱۰۰هزارتومان شارژ هدیه سه ماهه روی خط ثبت نامی تعلق میگیرد با این تعاریف در واقع هزینه خط رایگان محاسبه میشود! در ضمن مالکیت دائمی خطوط خریداری شده با خود کاربر میباشد و نیازی به تمدید های ماهانه و سالانه نیست.

۲- هزینه های دایورت: همانطور که در توضیحات قبلی هم اشاره شد این سرویس (تلفن مجازی اینترنتی) بصورت دایورت روی تلفن های واقعی کار میکند و شما در حالتها و داخلی های مختلف تماسهای دریافتی تلفن ابری را روی تلفن ثابت واقعی و یا شماره موبایل خود دایورت میکنید که هزینه های دایورت به این شرح است:

دایورت داخل استانی هر دقیقه ۴ و نیم تومان
دایورت بین استانی هر دقیقه ۳۳ تومان
دایورت به موبایل هر دقیقه ۶۲ تومان
دایورت به تلفن ابری دیگر آسیاتک ، رایگان
۳- هزینه ماهانه سرویس هاستد: شما با خرید یکباره یک خط تلفن ابری بدون هزینه های ماهانه میتوانید یک دایورت ساده روی یک خط تلفن واقعی خود (ثابت یا موبایل) داشته باشید و همینطور میتوانید تحت اینترنت آسیاتک و با استفاده از نرم افزارهای مدیریت تلفن ابری مانند اپ زوپیر و آسیاتل و … تماس های ابری خود را انجام دهید.

ولی ما سرویسی با عنوان “سرویس هاستد” برای شما فراهم کرده ایم که بدون هیچ اینترنت و سخت افزار و نرم افزار خاصی میتوانید از امکانات اضافی منحصر به فرد ivr ، تعریف داخلی ها، تعریف صف تماس، ارسال فکس و تماس خروجی استفاده کنید. تمام این امکانات بصورت تنظیمات منویی در داخل پنل سامانه مکث انجام میشود. هزینه ماهانه سرویس هاستد ۸۰ هزارتومان میباشد.

سوالات متداول تلفن ابری

ثبت نام و تهیه تلفن ثابت ابری چقدر زمان میبرد؟

  • خرید و فعالسازی خط تلفن ابری یک الی دو روز کاری طول میکشد و فعالسازی سرویس هاستد بصورت آنلاین در لحظه صورت میگیرد.

مالکیت رسمی خطوط به چه شکل هست؟

  • مالکیت این خطوط بصورت رسمی با خود کاربر میباشد و موقع فعالسازی خط در آسیاتک یک اکانت با کد ملی کاربر ایجاد میشود که در این اکانت در قسمت سرویس ها خط ابری برایش ثبت میشود و مالکیت خط برای کاربر بصورت دائمی میباشد و نیازی به تمدید ندارد.

آیا تلفن اینترنتی فقط با پیش شماره ۰۲۱ تهران ارائه میشود؟

  • خیر، در این سرویس میتوانید از پیش شماره هر شهر و استان دیگر به دلخواه خط تلفن مجازی ثبت نام کنید.

برای استفاده از تلفن ثابت ابری نیاز به اینترنت میباشد؟

  • الزاما خیر، بدون نیاز به هیچ اینترنتی میتوانید از دایورت ساده روی یک خط تلفن بهره ببرید. و اگر سرویس هاستد شهر وب را تهیه کنید بازهم بدون اینترنت میتوانید از تمام امکانات اضافی سانترال مجازی (ivr و داخلی و صفت تماس و تماس خروجی) استفاده کنید.
  • ولی اگر اینترنت آسیاتک داشته باشید میتوانید از نرم افزارهای سافت فون نظیر زویپر، آسیاتل و… استفاده کرده و از امکانات این اپلیکیش ها استفاده کنید و بابت تماس های دایورتی هم هزینه ای نداشته باشید.

آیا در سرویس تلفن ابری ثابت ملزم به پرداخت هزینه های ماهانه هستیم؟

  • الزاما خیر، هزینه خرید و فعالسازی خط دائمی است و نیازی به تمدید ندارد. ولی درصورت نیاز به سرویس هاستد، هزینه سرویس هاستد بصورت ماهانه میباشد.

آیا سرویس هاستد برای دقایق مکالمه محدودی قابل استفاده است؟

  • خیر، کاملا نامحدود است. مثلا وقتی شما بسته ۳ماهه هاستد را تهیه میکنید در این مدت ۳ ماهه بدون هیچ محدودیتی از تمام امکانات هاستد استفاده میکنید.

آیا تعداد داخلی ها و صف های تماس محدودیتی دارد؟

  • بلی، سرویس هاستد شهر وب درحال توسعه میباشد و درحال حاضر هر کاربر میتواند ۱۰ داخلی سه رقمی، ۹ داخلی تک رقمی منوی صوتی و ۹ صف تماس سه لایه تنظیم و تعیین کند.

نحوه پرداخت هزینه دایورت ها به چه شکلی هست؟

  • هزینه های دایورت ها بصورت پیش پرداخت با مبالغ دلخواه در اکانت آسیاتک کاربر انجام میشود و سامانه شهر وب هیچ دخالتی در این مورد ندارد. بعنوان مثال یک شارژ ده هزارتومنی برای خط خود خریداری میکنید.

منظور از تعداد کانال در بحث خط تلفن ابری چیست؟

  • یکی از ویژگی های تلفن ثابت ابری امکان برقراری چندین تماس ورودی و خروجی به صورت همزمان است. به مجموع تعداد تماس های ورودی و خروجی که می تواند به صورت همزمان صورت پذیرد تعداد کانال می گویند. با ثبت نام تلفن ثابت ابری به صورت پیش فرض تعداد ۳ کانال خواهید داشت. برای راهنمایی و سفارش تعداد کانال بیشتر، لطفا درخواست خود را از طریق تیکت ارسال نمایید.

اگر هنوز هم در رابطه با تلفن ابری سوالی دارید با ما تماس بگیرید